zondag 27 april 2014

NewsEngine PR zoekt een Cross Media Consultant



NewsEngine zoekt een Cross Media Consultant met een passie voor sociale media en online communicatie, die ook traditionele mediakanalen kan bespelen.

NewsEngine PR is een Antwerps adviesbureau voor publicrelations voor powerbrands en organisaties, gespecialiseerd in perscommunicatie. NewsEngine PR richt zich zowel op start-ups als multinationals, en alles wat zich daartussen bevindt.

Daar het medialand de jongste jaren uitgegroeid is tot een waar multimediaal continent, zoekt NewsEngine PR een cross media consultant.


Een volledige jobomschrijving vind je op de website van Bloovi. Alleszins leest het als een zeer interessante vacature. En ook NewsEngine PR lijkt me een heel boeiend bedrijf om voor te werken.

Aangezien ik het eerder moet hebben van interesse, gedrevenheid en creativiteit, dan van een uitgebreid C.V. en diploma's met ronkende titels, besluit ik dan ook om op een crossmediale manier voor de functie van Cross Media Consultant te solliciteren.

In het basis- en middelbaar onderwijs blonk ik uit in het schrijven van opstellen, verhandelingen en gedichten. Ik denk dus zeker over talent voor schrijven en journalistiek te beschikken.

Mijn commercieel talent heb ik al bewezen als webshopeigenaar en als verkoper in een grote winkel van speelgoed, vrijetijdsartikelen en tuinmeubilair.

Enkele maanden geleden volgde ik een cursus internet marketing. Ik had namelijk al jaren interesse in dit onderwerp. Deze interesse voor internet marketing werd o.a. gevoed, toen ik een jaar een eigen webshop runde. Ik stond toen voor de opdracht een nieuwe website en webshop met een minimum aan kosten en zo groot mogelijke opbrengst te promoten naar mijn potentieel doelpubliek.



Op  mijn blog Media Marketing Me schrijf  ik mijn persoonlijke ideeën neer over social media marketing, internet marketing en affiliate marketing, over de ontwikkeling van de detailhandel,  over muziek, over concepten voor nieuwe bedrijven, en over zo veel meer.


Ik probeer op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in internet marketing (b.v. de Google Author Rank, content marketing social media marketing) en ben lid van meerdere groepen en communities over deze onderwerpen op LinkedIn en Google+.



Ik ben actief op Twitter, waar ik tweet en retweet over internet marketing, sociale media, muziek, nieuws,... Ik gebruik Hootsuite voor het plaatsen van berichten op Twitter, Facebook, LinkedIn en LinkedIn groepen. In de nabije  toekomst wil ik nog actiever worden op XING.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten