donderdag 12 juni 2014

Roularta Media Group zoekt een Digital Marketing Assistant ... en ik stel me kandidaat



Roularta Media Group is op zoek  naar een Digital Marketing Assistant  om de verdere groei van haar online activiteiten van  de nieuwssites Knack.be en Trends.be  te realiseren.

Een volledige jobomschrijving vind je op de website van Bloovi

Hoewel ik niet beschik over de enkele jaren ervaring binnen de digitale wereld en met e-marketing in het bijzonder (bij voorkeur traffic building en B2C); besloot ik toch om voor deze functie te solliciteren. 

Zelfs als Roularta Media mijn kandidatuur voor Digital Marketing Assistant niet weerhoudt, hoop ik dat Roularte Media me later toch nog een kans geeft als bijvoorbeeld community manager, content manager, socia media marketeer, webjournalist of professioneel blogger. 

Want Roularta Media lijkt me een heel interessant bedrijf om voor te werken.



Enkele maanden geleden volgde ik een cursus internet marketing.
Ik had namelijk al jaren interesse in dit onderwerp. Deze interesse voor internet marketing werd o.a. gevoed, toen ik een jaar een eigen webshop runde. Ik stond toen voor de opdracht een nieuwe website en webshop met een minimum aan kosten en zo groot mogelijke opbrengst te promoten naar mijn potentieel doelpubliek.
Ik heb dus geen prestigieuze academische graad in marketing. Maar ik weet dus wel het nodige af van het moderne actuele internet marketing gebeuren.




Op mijn blog Media Marketing Me schrijf ik sinds maart 2014 mijn persoonlijke ideeën neer over social media marketing, internet marketing en affiliate marketing, over de ontwikkeling van de detailhandel,  over muziek, over concepten voor nieuwe bedrijven, en over zo veel meer.In vorige blogartikels had ik het al over mijn motivatie om als  internet marketeer  te werken en over sollicitaties bij achtereenvolgens een  mysterieus bedrijf, bij  De Grote Post, bij Depot Design en bij NewsEngine PR

Daar ik meer en meer over bands en artiesten schrijf, heb ik de naam van mijn blog onlangs veranderd in Media Marketing MUSIC. Ik blijf nog geïnteresseerd in social media marketing. Over dit onderwerp wordt echter al heel veel en op uitstekende wijze geblogd door professionele bloggers, vaak in dienst van bedrijven zoals BufferHootsuiteSimpyMeasuredKlout enBloovi.



Ik probeer op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in internet marketing (b.v. de Google Author Rank, content marketing, social media marketing) en ben lid van meerdere groepen en communities over deze onderwerpen op LinkedIn en Google+.

Ik ben actief op Twitter, waar ik tweet en retweet over internet marketing, sociale media, muziek, nieuws, fotografie,kunst, fantasy, anime en nog veel meer.

Ik gebruik Hootsuite voor het plaatsen van berichten op Twitter, Facebook, LinkedIn en LinkedIn groepen. 

Voor fototweets gebruik ik Buffer
Het gebruik van foto's versterkt namelijk je boodschap en heeft een visueel aantrekkelijke Twitter account als gevolg. 

Hufftington Post, Mashable, Bored Panda en TrendHunter zijn interessante kanalen voor het ontdekken van attractieve content. Toch gebruik ik nog liever StumbleUpon om aansprekende verhalen of aantrekkelijke beelden te ontdekken en te verspreiden.

U kunt mij overigens aan zeer gunstige voorwaarden aannemen via het stelsel van IBO (Individuele Beroepsopleiding).








Geen opmerkingen:

Een reactie posten