vrijdag 11 april 2014

Cultuurcentrum De Grote Post zoekt verantwoordelijke Marketing, Communicatie en PR


De Grote Post , cultuurcentrum aan zee en naar eigen zeggen het kloppend hart van Oostende, zoekt een "Verantwoordelijke Marketing, Communicatie en PR"

Ik laat me echter niet van de wijs brengen door de hoogdravende functiebeschrijving en stel  me kandidaat. 
Want, De Grote Post is echt een plek waar ik graag zou willen werken. 
Ik heb geen prestigieus diploma in marketing en communicatie. Wat ik wel heb is creativiteit, gedrevenheid en een certificaat internet marketing.
En aangezien, ik niet zo'n prestigieus diploma heb, hoeft De Grote Post  mij ook niet zoveel te betalen. Waarmee ik dan weer eens bewijs hoe kostenefficient ik kan denken. De Grote Post zou mij overigens de eerste maanden zeer voordelig aan een hongerloontje kunnen tewerkstellen via een IBO (Individuele Beroepsopleiding)


Door voluit te kiezen voor het internet voor communicatie, marketing en p.r. kan De Grote Post zeer kostenefficiënt optreden.
Bovendien is de inzet van sociale media een ideaal middel om een ruimer publiek aan te spreken. De Grote Post moet meer jongeren en toeristen aantrekken. Dit kan gebeuren door bijsturingen in de programmatie, maar zeker ook door het gebruik van allerlei sociale media. Ik denk hierbij  b.v. aan Pinterest, Instagram, Foursquare,  Engelstalige, Franstalige en Duitstalige Facebook- en Google+-pagina's, nog intenser gebruik van Twitter, blogartikelen, e.d.




Het geld dat gespaard wordt door niet meer te investeren in drukwerk of betaalde advertenties in gedrukte media, kan men dan investeren in joint-ventures met de andere spelers in het Oostendse culturele en toeristische landschap.  Bij deze joint-ventures denk ik bijvoorbeeld aan "Vurige Maandag Warm-ups" als voorprogramma  van  het vuurwerk, Woosha accoustic club, VerAnkerd Festival tijdens Oostende voor Anker, Verkankerd Festival wanneer weer een waardevol Oostends gebouw afgebroken wordt, een echte gothic halloween party met Halloween, Wapenluidstand (martial beats), Oostende Folkt, De Nationale tijdens National Feestdag, enzovoort.
De Grote Post moet via de sociale media ook meer berichten en foto's van anderen delen. De Grote Post mag niet enkel promotie maken voor zichzelf. Ze dient ook Oostende als badstad en uitvalsbasis voor het bezoeken van de rest van Vlaanderen promoten. Tevens dient ze het belang van België als muziek- en cultuurland bij uitstek te onderstrepen. De bedoeling hiervan is meer De Grote Post-minded toeristen aan te trekken, die hun bezoek aan Brugge, Gent, Brussel of Antwerpen combineren met een avond in De Grote Post. Of die op hun vakantie aan zee, ook een voorstelling in de Grote Post willen meepikken. Bovendien is het voor buitenlandse toeristen ook leuk om te weten dat naast mastodontfestivals zoals Werchter, Tomorrowland en Pukkelpop er in België ook nog een heel boeiend clubcircuit is. Oostende is de Stad aan Zee voor muziek- en cultuurliefhebbers en moet ook zo gepromoot worden.



Hoewel volgens de functieomschrijving een helicopterview noodzakelijk is, ben ik er niet toe geneigd alle activiteiten vanop mijn bureau in de gaten te houden via een drone helikopter of geavanceerde camera's.
Als p.r. goeroe van De Grote Post wens ik bij zoveel mogelijk activiteiten live aanwezig te zijn. Dit heeft dan weer als voordeel dat ik live kan verslaan via tweets of Facebook en achteraf een mooi verslag kan schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten