maandag 9 juni 2014

Colruyt Group zoekt een web copywriter voor ColliShop ... en ik ben kandidaat



Colruyt Group zoekt een web copywriter voor ColliShop. 
Collishop is  een webshop van Colruyt Group waar meer dan 20.000 artikelen te vinden zijn voor thuis, ontspanning en verzorging.




De volledige jobbeschrijving vind je op de website van Bloovi.


Ik stel me alvast kandidaat voor deze functie. 
Ik bezit weinig specifiek professionele ervaring in copywriting. Ik kan ook geen indrukwekkende diploma's voorleggen. 
Evenwel denk ik een waardig en uiterst gedreven kandidaat te zijn voor een job als copywriter bij Collishop.

In het basis- en middelbaar onderwijs blonk ik uit in het schrijven van opstellen, verhandelingen en gedichten. 
Ik denk dus zeker over talent voor schrijven en journalistiek te beschikken. 
In het middelbaar volgde ik de richting Latijn-Moderne Talen. Dit is vanzelfsprekend een studierichting waar veel belang gehecht wordt aan taal, taalgebruik, boekbesprekingen, opstellen, e.d.

Mijn commercieel talent heb ik al bewezen als zaakvoerder van een kleine webshop en als verkoper bij Fun Oostende. 
Fun is een winkelketen van speelgoed, vrijetijdsartikelen en tuinmeubilair en is een concurrent van Dreamland. 
Ik was verantwoordelijk voor de afdelingen Jongensspeelgoed, Playmobil, Lego en Activity. Daarnaast deed ik ook de verkoop van de tuinmeubelen, algemene verkoop, inplanting en aanvulling. 
Ik heb dan ook een goed idee van het assortiment van Dreamland, van het constante aanvullen van goederen, van het voortdurend reorganiseren van het winkelbeeld en over verkoopstechnieken.




Vanaf september 2012 (sinterklaasverkoop!) hielp ik ook mee met de logistieke ondersteuning van de Fun webwinkel. Fun Oostende werd toen de pilootwinkel voor de orderpicking en het verzenden van webbestellingen. Bijna alle webbestellingen werden vanuit Fun Oostende gepickt en verzonden. 
In de loop van 2013  werd de Fun webshop langzaam meer op punt gezet en werden ook andere winkels aangewezen voor picken en verzenden van weborders. 
Vanuit deze ervaring en vanuit mijn ervaringen als zaakvoerder van een kleine webshop heb ik dus ook wel inzicht in de logistieke processen van een webshop. 



Ook Dreambaby is mij zeker niet onbekend. Enkele maanden geleden hebben mijn vrouw en ik daar een geboortelijst aangelegd. Deze week was ik zelfs nog in het filiaal te Oostende. We zijn zeer tevreden over Dreambaby. 
Persoonlijk ben ik ook erg gecharmeerd door de cross media content marketingstrategie van Dreambaby2.


Enkele maanden geleden volgde ik een cursus internet marketing. Ik had namelijk al jaren interesse in dit onderwerp. Deze interesse voor internet marketing werd o.a. gevoed, toen ik een jaar een eigen webshop runde. Ik stond toen voor de opdracht een nieuwe website en webshop met een minimum aan kosten en zo groot mogelijke opbrengst te promoten naar mijn potentieel doelpubliek.



Op mijn blog Media Marketing Me schrijf ik sinds maart 2014 mijn persoonlijke ideeën neer over social media marketing, internet marketing en affiliate marketing, over de ontwikkeling van de detailhandel,  over muziek, over concepten voor nieuwe bedrijven, en over zo veel meer.In vorige blogartikels had ik het al over mijn motivatie om als  internet marketeer  te werken en over sollicitaties bij achtereenvolgens een  mysterieus bedrijf, bij  De Grote Post, bij Depot Design en bij NewsEngine PR

Daar ik meer en meer over bands en artiesten schrijf, heb ik de naam van mijn blog onlangs veranderd in Media Marketing MUSIC. Ik blijf nog geïnteresseerd in social media marketing. Over dit onderwerp wordt echter al heel veel en op uitstekende wijze geblogd door professionele bloggers, vaak in dienst van bedrijven zoals Buffer, Hootsuite, SimpyMeasured, Klout en Bloovi.

Ik probeer op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in internet marketing (b.v. de Google Author Rank, content marketing, social media marketing) en ben lid van meerdere groepen en communities over deze onderwerpen op LinkedIn en Google+.


Ik ben actief op Twitter, waar ik tweet en retweet over internet marketing, sociale media, muziek, nieuws, fotografie,kunst, fantasy, anime en nog veel meer.
Ik gebruik Hootsuite voor het plaatsen van berichten op Twitter, Facebook, LinkedIn en LinkedIn groepen. 
Voor fototweets gebruik ik Buffer
Het gebruik van foto's versterkt namelijk je boodschap en heeft een visueel aantrekkelijke Twitter account als gevolg. 

Hufftington Post, Mashable, Bored Panda en TrendHunter zijn interessante kanalen voor het ontdekken van attractieve content. Toch gebruik ik nog liever StumbleUpon om aansprekende verhalen of aantrekkelijke beelden te ontdekken en te verspreiden.

Koen Asaert - Klout score: 48 - Trend: stijgend



U kunt mij overigens aan zeer gunstige voorwaarden aannemen via het stelsel van IBO (Individuele Beroepsopleiding).



Profielen:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten