woensdag 18 maart 2015

Toerisme Oostende zoekt een marketeer (shopping) ... en ik stel me kandidaat



Toerisme Oostende zoekt een marketeer met de bijzondere focus om het "shoppingapparaat" en de verschillende shoppingeventementen te promoten.
De marketeer maakt deel uit van de marketing & communicatie afdeling van Toerisme Oostende vzw en werkt zeer nauw samen met de vzw Centrummanagement.


Ik stel me alvast kandidaat voor deze functie. 
Ik bezit weinig specifieke professionele ervaring in marketing. Ik kan ook geen indrukwekkende diploma's voorleggen. 
Evenwel denk ik een waardig en uiterst gedreven kandidaat te zijn voor een job als marketeer bij Toerisme Oostende.


En zoals het in de vacature staat: Enige ervaring is geen must, maar wel een pluspunt.
Bovendien kunt u me altijd voordelig de nodige kennis, expertise en ervaring bijbrengen via een IBO (individuele beroepsopleiding), eventueel gecombineerd met een tewerkstelling onder het activa-plan.

Bovendien woon ik al jaren in Oostende, wat voor deze functie zeker een pluspunt is.

In het basis- en middelbaar onderwijs blonk ik uit in het schrijven van opstellen, verhandelingen en gedichten. 
Ik denk dus zeker over talent voor schrijven en journalistiek te beschikken. 
In het middelbaar volgde ik de richting Latijn-Moderne Talen. Dit is vanzelfsprekend een studierichting waar veel belang gehecht wordt aan taal, taalgebruik, boekbesprekingen, opstellen, e.d.

Overigens zou mijn eerste voorstel zijn om het woord 'shoppingapparaat' uit het taalgebruik van Toerisme Oostende te schrappen. Google maar eens op afbeeldingen van 'shoppingapparaat en dan weet je wel wat ik bedoel. Het  lijkt me ook niet echt een veelgebruikte zoekterm op internet en dus onbruikbaar voor SEO en SEA.

Begin 2014 volgde ik een cursus internet marketing. Ik had namelijk al jaren interesse in dit onderwerp. Deze interesse voor internet marketing werd o.a. gevoed, toen ik een jaar een eigen webshop runde. Ik stond toen voor de opdracht een nieuwe website en webshop met een minimum aan kosten en zo groot mogelijke opbrengst te promoten naar mijn potentieel doelpubliek.


Nog in 2014 was ik enkele maanden een zeer actieve gebruiker van Blogger.
Op mijn blog Media Marketing Me schreef ik mijn persoonlijke ideeën neer over social media marketing, internet marketing en affiliate marketing, over de ontwikkeling van de detailhandel, over muziek, over concepten voor nieuwe bedrijven, en over zo veel meer. Ik gebruikte dit medium zelfs voor enkele originele sollicitaties.

Daar ik meer en meer over bands en artiesten schreef, veranderde ik de naam van mijn blog in Media Marketing MUSIC. Ik beef en blijf nog geïnteresseerd in social media marketing. Over dit onderwerp werd echter al heel veel en op uitstekende wijze geblogd door professionele bloggers, vaak in dienst van bedrijven zoals Buffer, Hootsuite, SimpyMeasured, Klout en Bloovi.Dus vond ik het interessanter om over andere onderwerpen te bloggen.

@AsaertKoenIk zette Blogger op een laag pitje, maar werd steeds actiever op Twitter.Ik ben actief op Twitter, waar ik tweet en retweet over de dreiging van IS en het Koerdisch verzet in Syrië en Irak, sociale media, muziek, nieuws, fotografie,kunst, fantasy, anime en nog veel meer. 
Ik gebruikte aanvankelijk Hootsuite voor het plaatsen van berichten op Twitter, Facebook, LinkedIn en LinkedIngroepen.
Later gebruikte ik meer en meer Buffer voor het plaatsen van tweets met foto's.Het gebruik van foto's versterkt namelijk je boodschap en heeft een visueel aantrekkelijke Twitter account als gevolg.

Ik ben natuurlijk ook vertrouwd met andere sociale media zoals Facebook, Instagram, Google+, LinkedIn, Pinterest,  Tumblr en StumbleUpon. 

Kloutscore op 18/03/2015



Geen opmerkingen:

Een reactie posten