woensdag 21 mei 2014

Toerisme Brugge zoekt een halftijds deskundige marketing



Toerisme Brugge zoekt een halftijds deskundige marketing
Dit is al de tweede vacature van halftijds deskundige marketing die ik via de VDAB in mijn elektronische postbus bezorgd krijgt. 
Helaas zoekt men bij Toerisme Brugge net zoals bij de vorige vacature naar een wel heel klassieke hoog geschoolde marketeer. 



Wie mij een beetje volgt, weet wellicht wel dat ik de laatste maanden bezeten ben door internet marketing.  En dan vooral door social media marketing, content marketing en bloggen. Zonder dat ik daarom over een diploma marketing beschik. Ik heb wel een certificaat internet marketing.

Toerisme Brugge blijkt evenwel al over een redelijk goede community manager (social media) te beschikken. 
Natuurlijk heb ik zelf nog een veelheid aan ideeën om de social media marketing nog performanter, uitgebreider en vernieuwend te maken.

Ik vind het enorm jammer, dat Toerisme Brugge naar dure klassiek marketing grijpt. 
Want ik zou heel graag in en voor Brugge werken. 
Via een slim social media beleid is het zeker mogelijk evenveel nieuwe toeristen aan te trekken. 
Maar dan wel aan een veel lagere kost dan dure congressen, advertenties, e.d.

Hopelijk is er een andere werkgever die wel gelooft in moderne internet marketing, waar sociale media en content centraal staan, en mij een kans wil geven.



Als je dus wel over een Bachelor of  Masterdiploma Marketing of aanverwante studierichtingen gevolgd hebt, raad ik je zeker aan voor deze functie te solliciteren. 
Ook al betreft het een halftijdse functie. Brugge is als enorm mooie historische stad echt een cadeau om te promoten.

Overigens wat heeft Toerisme Brugge met zijn website uitgespookt? Vernieuwd, maar niet naar mijn smaak. 
Ik zou daar ijveren voor meer foto's en video's en me minder bezig houden met frivole kleurenschema's en smalle kolommen.

Ik wens de sollicitanten alvast veel succes. 
En Brugge, mocht je een nieuwe community manager, blogger, social media marketeer nodig hebben, weet dan, dat ik kandidaat ben.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten